söndag 10 maj 2015

SNAILTRAIL

En söndag, som sig bör, med tvättstuga och städning och ett väder som matchar. Det kan ju inte vara fint väder två dagar i rad...
Vi roade oss med att plocka sniglar bland annat.
Det var sjukt många i gräset, så vi samlade dom i en hink...
...gick iväg till skogen, långt ifrån vår tomt...
...och släppte ut dom! En aktivitet som passade vår lilla kräldjursälskare! 
Här har hon hittat en livlig mask som fick följa med och handla på Konsum. Tårarna på kinden kommer från ett utbrott över att vi inte ville stanna och beundra varje snigel på skogsvägen. Det är roligt det här...
På kvällen testade jag en sån här, the incredible facemask. Fick den i en glossybox och har läst så mycket om dom. Ska ju göra under för huden och porerna. Det är en sån mask som stelnar och som man ska dra av i ett stycke.  Det stod i instruktionerna att man skulle undvika ögonbrynen eftersom den kan fastna i håren. Men nu är det ju så att jag är wolfie, dvs jag har hela fejset fullt av små ludna strån. Så...jag fick både hudbehandling och en vaxning. Det var inte smärtfritt att dra bort den kan jag lova, men huden känns amazing.
Elvira gjorde också en mask, och sen kom Marlene över och klippte henne samt gjorde en ny sidecut - jättesnyggt!
Nu laddar vi för ny vecka. Den känns rätt skön med lite extra ledigt och huset fullt av barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar