tisdag 19 maj 2015

ALLT OCH INGET

Jag är A) så otroligt trött på skitvädret vi har, och B) precis lika trött på att klaga på skitvädret vi har. Det suger, rent ut sagt. Jag är less på blöta fötter och galonkläder och geggamoja och kalla händer och paraply i kombination med barnvagn och stormvindar och jag skulle även lägga till daggmaskar om dessa inte vore min yngsta dotters passion och ibland, det enda som lockar ut henne på morgonen när vi ska gå till förskolan.
Oj, lång mening, men ni fattar. Jag vill ha sol och värme helt enkelt. Jag, som alla andra. Regn är fint och bra för naturen men i min bransch kan man lätt få en överdos. Tur då att jag fick spendera förmiddagen inomhus med att tillverka burkgitarrer!
Crappy bild, men det är alltså konservburkar, pinne och gitarrsträngar och de gick riktigt bra att spela på! Detta är en del av vårt musiktema. Mitt jobb alltså; lönen är ett hån och vi sliter fullständigt ut oss, då är det sannerligen tur att vi har så här roligt under tiden!

För att liva upp vår gråtrista vardag tog Fredrik med oss (mig och Julie) på lokalkrogen idag.
Han är bra gullig min man!
Och såhär gulliga var vi. Julie åt lite ananas från sin barn-hawaii och satt sen under bordet och låtsades att hon var ett spöke. Tur att man alltid är ensam på Nästet.
Vi har nu avslutat kvällen med att kolla semifinalen i Eurovision. My god. Ingen vidare stiff competition för Måns som det verkar - man man blir ju alltid överraskad när nån oförståelig skitlåt går och vinner sen (Würsten borträknad, hen var given). Jag gillade Rysslands låt litegrann, även om det är klyschigt med fredstemat...
Ser fram emot finalen på lördag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar