torsdag 21 maj 2015

PIGGA OCH FRISKA!

Ja, denna dag...jag vabbade ju idag för att besöka en stamnings-logoped i Solna tillsammans med Julie.
Vi var tidiga (såklart, jag är alltid tidig) men det gjorde ingenting då det fanns en mysig lekpark utanför.
I källaren på det här huset låg mottagningen som vi till slut hittade fram till.
Suspekt väntrum i lägenhetsliknande miljö, men själva besöket gick bra. Det är så häftigt att se hur Julie fullkomligt charmar brallorna av alla nya människor hon träffar i såna här sammanhang. Alla föräldrar tycker ju naturligtvis att just deras barn hänger månen, det är så det ska vara. Men den här logopedkvinnan var uppenbart tagen av min unge och hennes språkbruk som var långt över förväntan för hennes ålder. Och själva stamningen låg på 2,6 %. Hon räknade 300 ord och hur många upphakningar hon gjorde på dessa 300, det var åtta stycken. Detta räknas som lite. Det finns ett behandlingsprogram för stammande barn och där är målet att komma under tre procent och där är hon redan. Vi ska ses igen i augusti och kolla läget då.
Hon fick McD-lunch som belöning för att hon var så grym.
Och två nya filmer. Bortskämda unge! Men det är dumt att låta bli Astrid Lindgren-filmerna när Konsum kör två för 99kr, vill ju köpa allihop. 
Själv köpte jag det här för att överleva en kväll här:
Föreläsning om barns känslor. Lite trött och lite snuvig men jag överlevde, helt okej föreläsning!
Nu är jag hemma och har pussat på alla mina ungar. Gustav och Elvira kom en dag i förväg då pappafamiljen åker till Grekland imorgon bitti.
Själv ser jag fram emot en mysig fredagkväll imorgon tillsammans med Mattis, Bella, mamma och Göran. Hoppas nu verkligen att inget sjukdomsrelaterat kommer i vägen för detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar