söndag 26 februari 2017

SISTA

Idag fick jag sovmorgon! Jesus, jag kan inte ens minnas när jag fick sova på morgonen sist. Freja vaknar alltid väldigt tidigt och det blir bara så att det är jag som går upp med henne. Inte alltid superhärligt eftersom jag också är vaken med henne x antal gånger under natten. Men det har funkat, ibland har jag ju kunnat vila med henne på dagen men det funkar inte längre eftersom hon sover sitt pass ute i vagnen. 
Ingen skugga över Fredrik dock, klart han skulle ta fler morgonpass om jag ber honom (dvs väcker honom). Men jag har inte velat det, han jobbar mycket, har alltid tidiga mornar osv, så jag har kört mitt race. 
Igår fick jag dock nog, efter en stökig natt i kombination med svintidig morgon. Så idag fick jag min vila, strax efter sju lämpade jag över en pigg liten tjej till Fredde och sov sen vidare till tio. Himmelskt! 
Soft dag även i övrigt. Vi hann med lite jox här hemma innan Fredrik gick till jobbet vid tre. Har varit och handlat ett par vändor, promenerat med barnen, städat, betalat räkningar och lagat mat. 
Idag var det tjejerna som hjälpte till med maten. Julie vispar våffelsmet och Elvira vispar grädde. Teamwork!
Lillasyster håller man tyst och lugn en stund såhär. Majskrokar och Babblarna, Works every time!
Nu har Elvira två kompisar här uppe på övernattning. Imorgon ska de åka till Mall of Scandinavia och shoppa.
Gustav är hemma tidigt idag och har redan lagt sig. Imorgon åker han tidigt för att jobba hos morfar. Han ska tjäna lite sportlovspengar under måndag och tisdag. 
Nu ska jag snart möta upp min man efter helgens sista pass. Kanske hinner vi landa en stund i soffan och debriefa kvällen innan vi däckar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar