måndag 27 februari 2017

LITE AV VARJE

Mamma och Göran kom förbi en sväng på eftermiddagen idag innan de åkte hem.
Åh, sa mamma när hon såg Freja, har du rosa byxor idag! Rosa har jag nästan aldrig sett dig i!
Lilla Fröjdis, hon har mycket ärvt och lånat och inte mycket alls av det är "tjejigt". Inte så mycket av det jag köper nytt heller. Freja passar bättre i lite mörka klara färger som lila och grönt. Annars går jag mest på bekvämt och funktionellt, det ska kännas bra för henne och inte bara behaga ögat för någon annan. 
Annars är jag så stolt över min Gustav idag, som glatt hoppade ur sängen när jag väckte honom halv sju imorse på lovets första dag. Han tog bussen till jobbet vid sju.
Han har jobbat på pappas firma och jag har fått lite rapporter under dagen. Han har skött sig och gjort ett gott intryck. Det gläder mig. 
Till middag kom pappa och Gustav hem och de var lika slitna båda två.
Vi körde lite charkisar innan middagen, och jag måste tipsa om den här lilla burken; min nya favorit. Trodde inte Fredrik var klok när han kom hem med den, förklarade att det var päronsenap och att man ska ha det på salami. Men jag testade och det var ju så fantastiskt gott! Finns att köpa hos Fredde i delin.
Jullan var lite hes och rosslig så doktor morfar skulle genast kolla läget i halsen. Det var nog ingen fara, Julie har varit superspeedad hela kvällen. Imorgon ska hon till gympasalen med förskolan, det ser hon fram emot jättemycket så jag hoppas verkligen inte att hon blir sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar