måndag 6 februari 2017

PUBLISH

Den här dagen har jag sett fram emot med skräckblandad förtjusning sen i höstas när den blev bestämd. Men jag har valt att inte prata om det, för att inte skapa några förväntningar kring den, då jag inte haft helt klart för mig vad mötet innebar. 
Jag har ju skrivit några berättelser för barn och jag har använt texterna en hel del på jobbet. Fick en kontakt på förskoleutgivningen på förlaget Natur & Kultur och skickade mina texter dit. Med lite spån kring hur jag har jobbat.
Mina texter gillades, jag skriver bra (inte blajigt som här i bloggen alltså) och jag hade en del bra tankar. Utgivningsmässigt, inom läromedel, så fick jag dock inget napp. Men ett möte bokades ändå för att spåna vidare, byta lite idéer och prata framåt.
SOM jag har nojat för det här! Vad skulle jag möjligtvis ha att komma med i såna här sammanhang? Självförtroendet var inte på topp direkt. Men jag satte förväntningarna på noll och tänkte att, om inget annat, så är det här en grym erfarenhet att ta med sig vidare i livet. Lilla jag på ett förlagskontor på Östermalm, för att prata om mitt jobb och mina idéer - galet!

Men jag tog mig samman och vi hade ett riktigt bra möte. Jag fick otroligt mycket cred och kände mig väldigt peppad efteråt.
Det är lite upp till mig nu, men jag är tveksam till om det här kommer leda någonstans. Man är, från förlagets sida, intresserade av att ta fram ett ämnesövergripande arbetsmaterial för de äldsta barnen i förskolan. För min del skulle det i så fall handla om språkdelen. Jag ska fundera lite, men vet inte riktigt hur jag ställer mig, vad jag vågar och vad jag faktiskt är kapabel till. 
Jag är också naturligtvis fortfarande fri att ta mina barnboksmanus vidare till skönlitterära förlag och pröva min lycka. Kanske gör jag det, kanske gör jag både och, kanske gör jag inget alls. 
Oavsett är jag jätteglad för dagens erfarenhet och den boost av mitt ego och min arbetslust jag fick. Och, inte minst, för att jag fick en halv dag helt för mig själv i stan! Värt mycket för en sliten småbarnsmorsa från landet bara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar