söndag 19 februari 2017

IVÄG

Igår hade jag en alldeles fantastiskt trevlig dag i Gamla Stan tillsammans med min bror, mor och moster Nettan. Det är en tradition vi har, att ta en sån här vända på stan, även om det nu var tre år sen sist.
Vi hann med ett flertal av våra favvoställen. Siam, The Liffey, Magnus Ladulås, Kaffekitteln och St:a Clara - bra jobbat mellan klockan tolv och nitton! Väldigt lyxigt för en hemmamamma att få sitta still så länge, äta utan att behöva mata och sanera en bebis samtidigt, och föra långa vuxna konversationer utan avbrott! Och tillsammans med ett så trevligt gäng dessutom.
Och Freja, hon är ju rolig. Hon kan skrika sig hes om jag lämnar henne till Fredrik en kvart för att ta en dusch, men när jag åker iväg en hel dag såhär, då funkar det hur bra som helst. De hade haft så mysigt igår, Fredde och hans fyra barn. Jag kom hem till mellon (sämre än nånsin) och då hade Freja just somnat i pappas famn. Skönt att det funkar! Jag vill ju genast boka fler iväg-dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar