torsdag 23 februari 2017

INTE HÄNT NÅT

Elvira uppmärksammade mig på att jag inte bloggat på ett tag. Och det är jag ju medveten om. Det är inte så att det har hänt något, snarare tvärtom, det har inte hänt så mycket under dagarna som gått. Det har varit jag och Fredde och småtjejerna och väldigt lugnt. Vi har nattat barn vid sju (underbar rutin) och prioriterat lite vuxentid. Det kan behövas ibland. Sen har det blivit ganska tidiga kvällar även för oss. Freja är fortsatt bökig med sömnen och jag är så trött.
Imorse vaknade hon vid kvart över fem (efter flertalet uppvaknanden under natten) så jag var helt inställd på att gå hem och sova middag med henne efter att vi lämnat Julie på förskolan. Men så hörde en mammakompis av sig och ville ha promenadsällskap så jag hakade på där istället. Så då sov Freja mellan nio och tio och det var dagens vila det. 

Gustav och Elvira är här redan från idag och det gör mig så glad när jag får ha dom på extratid (även Julie blir överlycklig). De är taggade inför nästa veckas sportlov. Gustav ska jobba två dagar hos morfar och det ser han fram emot. Någon annan som ser fram emot jobb är Fredde som inte bara jobbar imorgon kväll utan även tagit extrapass både lördag och söndag stängning. Får se vad jag och barnen ska hitta på för att fördriva vår tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar