måndag 13 februari 2017

LYCKLIGA OCH SNORIGA BARN

Här är fullt hus idag! Alla barnen är hemma plus morfar. Ingen dålig måndag det, med andra ord.
Jag kände mig dock tvungen att ringa och varna pappa innan han kom hit och tala om att Elvira är hemma med halsont och Freja är supersnorig. Han brukar nämligen bli ganska sjuk av våra baciller. Men han kände sig modig idag och behövde lite gos med barnen så han lät sig inte avskräckas av lite förkylning.
Hoppas nu verkligen inte att han får med sig nån smitta härifrån. Han kunde ju inte låta bli den här lilla snorungen heller.
Själv är hon bara ute efter hans brillor!

Julie mådde i alla fall bra idag och har varit på förskolan.
Såhär såg hennes frukost ut när hon hade ätit färdigt och var mätt. Lite juice hade hon druckit.
När jag kom och hämtade henne fick jag veta att hon inte hade ätit alls av lunchen (vegetarisk gryta - ingen skräll kanske) och även ratat mellanmålet helt. Alltså ingenting i magen på hela dagen. Förstår inte hur hon orkar, hon var pigg och glad och hade inte haft nån dipp under dagen. Märkligt, och känns inte helt okej.
Fredde lagade kebabgryta till middag, och trots att den egentligen var lite för stark för hennes smak åt hon en hel portion. Men det var nog mest för att annars fick man inte följa med till Konsum och köpa alla hjärtans-fika efter maten. Och det ville hon ju!
Lycklig tjej som kom hem med hjärtchoklad och My Little Pony-tidning. Någon annan som kom hem lycklig vid middagstid var Gustav. Han fick åka till Bromma Blocks idag och kitta sig lite inför sin första skol-skidresa som han ska åka på i mars. Skidbyxor, underställ, handskar, ullstrumpor och tröja/jacka kom han hem och visade upp. Taggad på att vara snyggast i backen. 

Bäst att avsluta nu och se om jag får sova en stund utan min lilla Rudolf. Hon är så röd och narig kring sin lilla näsa nu efter ett par dagars nästorkande. Hoppas att det är bättre imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar