söndag 12 februari 2017

MISSTAG

Alltså även solen har fläckar, och ibland gör man fel även som rutinerad fyrabarnsmorsa.
Alla mina tre tjejer är lite förkylda och Freja håller dessutom på att få nya tänder. Inte bäddat för någon insomningssuccé direkt alltså. Men hon var jättetrött och slocknade i min famn och där fick hon ligga i lite högläge för att hålla näsan hyfsat fri. När jag gick och duschade lämpade jag över henne till Fredrik och då vaknade hon naturligtvis. Efter att ha duschat till ljudet av hennes gnäll och skrik inföll jag i Freddes konstaterande att hon "måste ha ont nånstans" och hon borde nog få en alvedon för att kunna somna om igen. Och den som vet, den vet, att det är en jävla fin balansgång det där, med sömniga barn och alvedon. Det kan hjälpa och fungera och så somnar de sött. Eller så kan det fungera som ett djävulens uppåttjack. 
Gissa vilket som hände med Freja?
Alltså från att ha legat som ett gnyende mosigt litet hjälplöst barn i sin fars famn till att slå sig fri från min i sängen och köra fullkomlig wrestling med kuddarna och stå upp och hoppa. Det gick ganska fort däremellan. Lika fort försvann min förhoppning om en stunds vuxentid i soffan efter nattning av samtliga. Återigen blev det jag och Freja som höll ut längst av alla... Har kört på uttröttningsmetoden och hon håller nu på att ge upp. 
Min lilla gris. Tur att hon är så söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar