fredag 10 februari 2017

SAMLADE OCH MINNEN

Fredag igen och min barnaskara är åter samlad. Elvira ligger i sängen och är förkyld och Gustav kom nyss hem efter att ha varit ute på byn och fritidsgården och berättade om kvällens bravader. Lite skärrad efter att ha bevittnat slagsmål vid lokalhaket.
Tänker inte bli långrandig i kvällens rapport, utan mest bara konstatera att jag och småtjejerna haft en mysig eftermiddag hemma hos kompisar (en mammakompis till mig, en 4-årskompis till Julie och en bebiskompis till Freja), det var kul att ses då vi inte gör det dagligen längre efter förskolebytet.
Freja är tio månader idag! Och Elvira fortsätter sin idoga träning av henne. Faktum är att hon lyckades få henne att ta ett par steg under kvällen! Hon lutar sig fram lite för mycket bara och tippar ganska snabbt.
Sen hände det här vid 19:30 och faktum är att hon sover fortfarande. Jag lyckades tajma henne till att bara sova ett pass under dagen plus att jag tryckt i henne massor av mat (riktig mat) och det verkar vara ett framgångsrecept. Hoppas, hoppas!

Avslutar med två fina minnesbilder som Facebook levererade från denna dag idag;
Min Jussi och jag 2014
Och lilla fashionistan med sin badlakanssjal 2015 :) så fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar