onsdag 15 februari 2017

BLOTT ETT ÅR

Precis två månader har jag kvar av min föräldraledighet. Sen är det över, för den här gången, och för alltid. Var tog mitt år vägen?
Nyss föddes hon, och här står hon nu, min lilla minimänniska.
Efter påsk återvänder jag till jobbet. Där är en omorganisation under uppsegling så jag kommer att gå tillbaka till en verksamhet och ett arbetslag som inte är desamma som de jag lämnade. Får vänta och se vad detta kommer innebära.
Säkert är i alla fall att jag kommer att ha det betydligt jobbigare om dagarna än jag har nu i alla fall. Det jobbigaste jag gör just nu är typ det här Sisyfosarbetet;
Plocka upp alla barnfilmer vartefter Freja river ner dom. Det är ungefär det roligaste hon vet och medan hon plockar ner dom säger hon "Jajajajajaj". Dvs ajajaj, som hon får höra av oss hela tiden. Hon är så skön!
Hon somnade på väg hem från förskolan imorse idag igen. Idag gjorde jag dock inget röjarryck under tiden. Jag drack kaffe och kollade på senaste avsnittet av Outsiders (alltså den amerikanska dramaserien, inte programmet om människor med fetischer) istället. Och mer hann jag inte med, hon sov bara en timme. Hon klämde in en timme till på eftermiddagen och då tog jag en långpromenad i solen - maxade vårkänslor idag ju!

Idag lyckades Julie med det här för första gången! Som jag har väntat. Jag blev så stolt och glad och ville sätta upp den på väggen, men då fick hon ett utbrott och knögglade ihop pappret. Det är en fyraåring i ett nötskal det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar