söndag 5 februari 2017

BARNVAKT

Imorse fick jag upp det här bland mina minnen för den här dagen på Facebook
För fyra år sen idag var Marika barnvakt till Julie och sövde henne för första gången. Och just idag skulle hon vara barnvakt till Freja för allra första gången, vad är oddsen på det?! Så coolt.
Vi umgicks allihop igår för att de skulle bli lite mer vana med varandra och idag lämnade jag dom själva. Fredrik jobbade ju och jag tog med den här bönan på kalas
Hon var så förväntansfull och väntade ivrigt på att Marika skulle komma så vi kunde dra iväg, bara hon och jag. Det var så mysigt! Det var ett röjigt kalas med mycket grabbar men Julie hade jättekul och jag tyckte det kändes lite som semester att få sitta i en soffa, dricka kaffe och prata med andra vuxna utan att passa på en bebis. 
Och bebisen hade det såklart jättebra hemma med sin moster. God och glad och hade precis somnat i Marikas famn när vi kom hem. Och väckte henne.

Men nu ska jag sova och ladda inför morgondagen, det kan bli en spännande dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar