tisdag 21 april 2015

VÄRME

Varje morgon när vi går till förskolan går vi förbi lekparken här i området. Imorse frågade Julie om vi kunde gå dit när jag hämtat henne på eftermiddagen. Visst, sa jag. 
Tror ni att hon hade glömt det klockan tre när jag kom? Nej. Alla hennes fröknar visste om att hon skulle till lekparken med sin mamma. Det enda hon pratat om under dagen. Tänk vad lite som krävs ibland för att vara en uppskattad förälder.

Och vilken härlig kväll det har varit! Vi behövde underhålla Julie lite under kvällen för att hon inte skulle däcka i soffan så vi gick över till Marlene och Dennis för att fika tänkte vi.
Men de var inte hemma. Julie plingade och knackade och ropade men ingen kom och öppnade, till hennes stora besvikelse. 
Så vi gick hem och fikade utanför vår egen dörr istället. Så otroligt härligt med kvällssol och värme.
Och här står jag och ser sportig ut! När Fredde gick och la Jullan vid sju, då drog jag ut i spåret en timme - jätteskönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar