måndag 13 april 2015

TRYCK

Idag fick jag äntligen en rejäl jäkla PW gjord! Efter all värdelös hosta, halsont och värk i bröstet kände jag idag att jag var redo. Och det gick så bra! Med härlig kvällssol i fejset (bara en liten lokal störtskur - galet väder idag ju) och riktigt tryck i benen tog jag spåret och ett varv runt byn. Kände mig så nöjd och glad efteråt. 
En timmes PW kan låta som en liten och obetydlig sak kanske, men när man varit risig så länge och helt tappat ork och lust (och lite tro på sig själv) då är det en bedrift kan jag tala om! Och nu vill jag göra detta varje kväll! Känner inte alls för gymmet just nu...vill inte släpa dit och visa upp min förtappade kropp. Då vallar jag den hellre i skogen tills jag får upp flåset igen. Men mamma och barnen är duktiga och går dit och tränar med jämna mellanrum, det är jag glad för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar