söndag 26 april 2015

OCH LÖRDAG

Så blev det lördag. Jag tog med tjejerna en sväng till Ekerö på förmiddagen. Elvira skulle på fest på kvällen och en present behövde fixas
Det var inte toppenvarmt men Julie tyckte att det gick bra att köpa glass ändå. Mamma och Göran var med och vi drog hem till oss för att stöka undan det här tråkiga med att betala räkningar. 
Och när det var klart firade vi med lunch på lokalkrogen. På vägen plockade vi även med oss Marlene, Dennis och tjejerna. Vi hade bestämt att vi skulle köra grillkväll hos oss igen så efter lunchen inhandlades allt som behövdes till en amerikansk middag (hamburgare och brownies). 
Julie var så glad över att få spendera en dag till med Ella och Nova, som dessutom hade med sig en massa leksaker när de kom över till oss. På bilden är de trollbundna av Barbiefilm.
Så här såg jag ut igår för övrigt. Med rätt ljus och vinklar, inte fullt så skrämmande.
Hur som helst, grillmiddag blev det och mamma och Göran stannade kvar så vi var elva pers som hade det trevligt ihop.
Det här var bland det bästa vi gjorde igår. Det blir ju lätt så att man sitter runt samma bord men alla med blicken nere på sin mobilskärm. Så vi samlade alla mobiler i hög och utfärdade 500 spänn i böteshot till den som först plockade upp sin, och sen pratade vi med varandra istället, bland annat om våra respektive drömmar och önskningar för framtiden. En väldigt fin mobilfri kväll måste jag säga, och det lär vi göra fler gånger.

Nu tänker jag berätta om vad jag gjort idag, men det blir först i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar