torsdag 16 april 2015

BÄSTA

Barnveckans torsdag är alltid lite bitterljuv. Den är mysig för att vi alltid samlas tillsammans allihop med mamma och Göran och fikar på kvällen, men också vemodig eftersom det är sista kvällen med barnen innan de byter till pappa.
Vi bakade bullar idag till fikat. Teamwork mellan mig och Fredde, han gjorde degen eftersom han är kung på det, och jag bakade ut.
Gjorde mitt livs första krans också. Den blev fin, men lite degig. Synd också att jag lyckats ta världens suddigaste bilder...
Jullan undersöker en mumsmums och är skeptisk som alltid. Men den gick ner!
Sen önskade hon sin favvolåt, Hot Dog med Shakin' Stevens, och dansade järnet (alltså inte mitt fel att just denna bild är suddig).
Nu ska jag sakna den här sköna bönan och hennes bror i en vecka. Och apropå Gustav och allt mitt pluggnäll den här veckan; på väg hem från jobbet idag mötte jag honom (på väg till gymmet för att träna med mormor) och han var så otroligt glad och stolt. Han hade skrivit sitt fysikprov idag och kunnat svara på varenda fråga utan minsta problem, ner till minsta Pascal-uträkning! Jag blev så klart ännu gladare och mer stolt än honom, vårt pluggande gjorde kanske lite nytta ändå! 
Senare på kvällen kom Elvira och visade det engelskaprov hon gjorde tidigare i veckan, inte ett enda fel, bäst i klassen. Och då hade vi ändå glömt att plugga. Mina ungar alltså, helt suveräna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar