fredag 10 april 2015

SAMLADE

Sköna fredag och barnen är samlade! Eller ja, Elvira och Julie är samlade. Gustav var i alla fall hemma över middagen, sen drog han till fritidsgården och nu sover han hos sin kompis Jacob.
Julie var glad att ha sin syster hemma igen, och Elvira blev lika glad när hon blev utvald av Jullan att ta nattningen.
Ansvarsfull storasyster som fixar pyjamas och tandborstning. Kanske blev hon lite avskräckt sen dock för själva nattningen tog nästan en timme...
Tidigare på kvällen var jag och Viran på Konsum och hämtade ut H&M-paket. Däri låg bland annat den här kepsen, till Jullans lycka. Där fanns också ett par Frost-tights och två tröjor, men de får hon först imorgon. Annars hade de garanterat använts som pyjamas.
Hade även fått paket i brevlådan. Från Homeenter. Vi brukar signa medlemsskap där med jämna mellanrum, jag och Fredde. Man får sju filmer för priset av en och sen är man tvungen att köpa en film till fullpris inom sex månader. Bra deal tycker jag. Ikväll såg vi 22 Jump Street, som var min överraskningsfilm, jag har inte valt den. Och tur det för den var inte bra alls. Ser fram emot att få bli lite äckligt skraj av skräckisarna. 

Idag fick jag upp en sån där minnesgrej på Facebook, det är alltid roligt.
För tre år sedan idag var vi på ultraljud och kikade på lilla Julie i magen. Tänk om vi vetat då vilken ball unge vi skulle få! Och söt och envis och underbar och trotsig och alla andra tusen olika saker hon är. Vilken lycka!
På Facebook kan man ju välja om man vill dela det här minnet vidare till alla sina vänner. Jag tänkte det först, det är ju en fin sak. Men sen tänkte jag på alla som skulle se bilden utan att haja att den var gammal och direkt tro att jag är på smällen. Som förra året när jag försökte april-skämta. Folk är inte alltid superskarpa. Så jag behöll minnet för mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar