måndag 20 april 2015

SVÅRT

Bra måndag! Bra jobbdag och bra möte efteråt.
Var lite rädd för att Julie skulle hinna somna innan jag kom hem. Vi bestämde i helgen att hon, från och med idag, ska sluta sova middag på förskolan. Hon sover inte middag på helgerna sen ganska länge tillbaka och det funkar utmärkt. Nu vet jag att det är mer slitsamt att vara på förskolan, men att hon ligger och kvittrar till över nio på vardagkvällarna och att hennes läggningar tar forever börjar också kännas slitsamt. Så vi testar. 
Hon var dock i princip lika pigg som vanligt när jag kom hem vid 19:15. Jag tog nattningen och efter tre sagor och några sånger så sov hon vid 20. Det känns mer rimligt. Men lite sorgligt också, min lilla bebis har blivit så stor!
Det här var inte igår direkt... Nu sjunger hon sånger på engelska och tjuvar leksaker med sig hem från förskolan. Tiden, den är rysligt svår att hålla fast i. Och jag har också rysligt svårt att skriva utan glasögon, så jag säger tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar