måndag 6 april 2015

ENERGI

Igår förmiddag åkte vi hem från Skaresta. 
Efter att Julie fått vada en sista gång i vattenhålen uppe i skogen. Hon ville helst stanna hos morfar. Det ville vi nog helst allihopa egentligen, det är alltid trist att lämna när man haft det så bra. Men nu när vi vet att Julie klarar av att vara där utan att bli dålig kanske det inte måste dröja nästan ett år innan vi åker ner nästa gång.

Resten av dagen igår ägnades åt tvätt i abnorma mängder samt städning. Vi fortsatte på det spåret idag. Fredrik har pedantstädat barnrum och badrum och jag har röjt i hall och garderober och ägnat mig åt en av mina favoritsysslor; att slänga saker. Många soppåsar och en säck med gamla kläder blev det idag. Men det finns fler garderober kvar att ge sig på...
Efter en tur till Konsum och lekparken invigde vi Julies nya utemöbel med lunch.
Det serverades korv med bröd, alternativt korv med pasta. Julie åt keso, sen var det bra. Och möbeln blev klart godkänd, även om hon vid ett tillfälle glömde att bänken saknade ryggstöd och for rakt bakåt, men det gick bra.

Jag är mitt uppe i min penicillinkur. Det tog två dygn för halsontet from hell att försvinna, det har sen varit borta i två dagar men idag började jag känna av det igen. Tillsammans med lite övrig diffus värk i kroppen. Jag såg väl risig ut för Fredrik skickade upp mig för att vila på eftermiddagen. Jag skulle bara läsa lite tänkte jag. Då var klockan tre, klockan fem vaknade jag sen med ett ryck och insåg att jag lovat att laga middag. 
Så kan det gå när man inte är på topp. Jag är så innerligt trött på att inte må riktigt bra. Jag vill ha ork och energi och kunna gå och träna med Gustav och Elvira som tjatar om det dagligen. Känner mig som världens sämsta som inte fixar det just nu. Förhoppningsvis kommer det bättre dagar. Kanske redan imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar