lördag 18 april 2015

JO, DET VAR LÖRDAG

Lördag, på gränsen till söndag, och jag har nu landat i sängen. Men låt oss ta denna dag från början.
Julie, som somnade sent igår och skulle sova länge idag, vaknade tidigare än nånsin. Men jag fick slumra en stund till i soffan när hon kollade på Ice Age. Sen upp och dammsuga medan Fredde bakade scones till frukost.
Musfrulle intogs och sen drog jag ut i spåret en sväng. Hade lurarna med mig och skulle lyssna på musik.
Men fåglarna sjöng ju så vackert i kör och solen värmde så lurarna fick ligga kvar i fickan.
Efter spåret gjorde jag iordning mig själv och Jullan och vi blev sen upplockade av mamma och Göran. Vi skulle en sväng till centrum och sen ner till Färjestaden (Fredde var idag iväg på egna äventyr med sina stora barn).
På Ekerö träffade vi på ett stycke exman tillsammans med Elvira och Nowali. Jullan och Nowis var glada att se varandra och hann skutta runt en stund tillsammans.
Och Elvira var vi så glada att se att vi kidnappade henne med hem till mormor! (Fast vi frågade så klart om lov först).
Men först fick Julie nya gympaskor. Fast allt hon egentligen ville ha var en glass. "Det känns bättre i magen om man har glass i munnen," förklarade hon. Makes sense, eller hur?
Hemma i Färjestaden gjorde vi mysiga saker, som att gå på promenad och fylla en hink med kottar, stenar och blommor. Vi grillade korv och solade på altanen.
Och gick till glassbilen! Enorm nostalgitripp på den! Att stå där på grusvägen och vänta, och vara osäker på om glassbilen ens skulle åka åt vårt håll. Men det gjorde den.
Glassbilsselfie!
Sen blev vi otroligt glada, för Mattis, Bella och Elina bestämde sig för att åka den långa vägen ut till oss - idag igen! Så vi fick kramas och umgås och tjejerna leka två dagar i rad.
De har det rätt mysigt ihop, de här två. De hann hitta på en hel del bus innan vi skildes åt igen.
Vi kom hem rätt sent och Julie somnade ganska omedelbart. Får se hur länge vi får sova imorgon bitti. Fredde och jag har sett en otroligt dålig skräckfilm och nu är det sovdags. 
Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar