torsdag 2 april 2015

DEN SKÄRA TORSDAGEN

Vilken dag. Julie somnade vid 22:30 igår så jag tänkte att vi skulle få lite sovmorgon idag. Men nä. 06:50 vaknade hon och ville upp och helst av allt ut. Till stallet vill hon, precis hela tiden. Och hon mår bra! Inget jox med andningen under natten eller dagen idag, det verkar funka fint det här.
Efter frukost åkte vi in till Flen för att handla lite.
Förstå hur glad hon blev när hon fick syn på Sven där uppe bland brödet! Hon ville klappa honom, och tyckte att han var lite väl tyst...
Jag passade på att gå på Apoteket och hämta ut antibiotikakuren. Halsen är värre än nånsin igen sen igår. Orkar inte med det mer så nu ger jag det en chans.
Väl hemma igen, och efter våffellunch, gick vi ut i skogen. Pappa tyckte att Julie skulle få leka mer i vattenhålen. Här ovan tar vi en paus i solen på varsin sten.
Gustav skulle fota Julie med min telefon men tog istället hundra selfies. Då får han stå ut med att jag lägger upp den sötaste av dom.
Det här tycker jag annars är så gulligt så hjärtat smälter. När hon går med sin lilla hand i morfars stora trygga.
Ganska rart också hur mina stora barn leker så mycket med varandra när vi är här. Eller ja, leker får jag väl inte säga att de gör, men de jagas och tävlas och tjafsas och sånt som syskon ska. Allra helst när de släpps fria i naturen.
Dagens allra bästa var ändå när vi promenerade upp till pappas gårdsgranne lagom till eftermiddagsmjölkningen och fick gosa med kalvarna.
Hon var så cool Jullan, stoppade fingrarna rakt in i munnen på kalvarna. 
Jag hade lätt kunnat spendera hela dagen bland de här sköna djuren.

Nu är det sen kväll och nästan alla påskgäster har anlänt (14 av 16 stycken). Imorgon står det mer handling och matlagning på agendan. Och gårdsmys förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar