onsdag 22 april 2015

SHOPPING OCH VIN

Idag slutade jag tidigt och drog då till Vällingby för lite shopping. Julie behövde en ny jacka, Fredde behövde lite av varje och Rebecca fyller år på måndag så ett par födelsedagspresenter stod också på listan. Och, ärligt talat; vin. Jag har varit sugen på att dricka vin i kvällssolen på uteplatsen i flera dagar och nu ville jag inte vänta längre.
En jacka blev det till sist, efter att jag varit i alla affärer och blivit bestört över att H&M var en byggarbetsplats. Denna hittade jag på Lindex, lagom clownig och färgstark, precis som Julie själv. Och lila precis som nya gympaskorna.
Fredde fick ett par tishor och kallingar, jag hittade några presenter, och själv fick jag ingenting. Bortsett från vinet då, samt att jag fick visa leg på systemet, det är ju en gåva i sig när man närmar sig 35!

När jag landade hemma i Stenhamra mötte jag mamma som var på väg till oss. Vi köpte med oss sallader och bröd från Konsum och skyndade hem till den efterlängtade uteplatsen.
Där var fortfarande sol och vinet var fantastiskt gott.
Och Julla sitter ju som en prinsessa vid sitt eget lilla bord. Hon var så nöjd med att få en egen salladslåda.
Nu laddar vi för veckans slutspurt, snart är det fredag och barnvecka igen! Imorgon förmiddag deltar jag i språknätverk (kommungrej) och har fått en egen punkt på programmet där jag ska berätta om ett projekt jag är med i som testpilot för nytt språklärande material. Det ska bli skoj! På eftermiddagen kör vi föräldrafika på avdelningen, full rulle och mer övertid alltså. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar