lördag 11 april 2015

TOMAT

Jag bjuder på bilder ifrån vår härliga dag som spenderats i Färjestaden.
Goskalas mellan stor och liten i bilen på väg dit.
Min mors fantastiska tulpanbonanza som kommer vara helt outstanding när de blommar allihop!
Vi drack lite cava i solen och planterade om några tomatplantor som min moster Cina planterat.
109 stycken närmare bestämt. När mamma vårdat dom ytterligare ett tag och deras överlevnad är tryggad, då tänkte jag flytta hem ett gäng till oss. Barnen ska även få varsin att ta hand om och se vem som gör bäst jobb.
Julie hjälpte till på sitt eget vis.
Men roligast var att vi lyckades lura ut den här killen från soffan! (Som vi hämtade upp från hans kompis vid 9:30 varpå Gustav berättar att de inte somnat förrän vid sju på morgonen... Så ja, han var lite sliten under dagen).
Vi lekte och grillade och solade och hade det hur bra som helst, och ingen ville gå in. Men det blir ju lite svalt när solen försvinner...
Mina stora fina roliga, vilken mysig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar