fredag 26 december 2014

VÅR JUL

Så julafton då, såhär två dagar senare. Vi kör väl lite bilder!
I sitt morgonpaket fick Julie Frostmössa och Frosttröja, glädjen var stor och hon bytte om direkt i sängen. De andra barnen fick också kläder (alla utom Milton som har skjortor så det räcker och blir över). 
Fredrik gick upp tidigt för att baka vörtbröd och laga julmat i mängder. Jag höll mig undan köket (skräll!) och koncentrerade mig på godisbordet istället.
Väntan på Tomten och klapparna är lång och svår... 
Tur att man kan kolla lite på Frost så länge!
Min stora vackra tjej i sin julaftonsklänning <3
Pakethögen växte när Mattis och Bella, Marika, Marlene och Dennis kom!
Så kom äntligen Tomten! Glada förväntansfulla barn sprang ut i hallen. Jag hade trott att Julie skulle bli rädd, tomten (pappa åkte upp från Skaresta för att tomta) hade lite läskig mask och så. Men hon kramade tomten, precis som hon planerat hela veckan.
Hennes första jul med tomte, nu måste det bli tradition.
Sen var det jullunch! Fredde hade överträffat sig själv i vanlig ordning.
Efter Kalle var det ÄNTLIGEN dags för julklappar. Mattis delade ut och Julie var kvällens vinnare. Hon fick alldeles för många julklappar. Precis som det ska vara.
När klockan var halv åtta sov både Julie och Elina, utmattade efter en härlig dag.
Då var det dags för alla vuxna att spela julklappsspel! Så galet kul och stressande! Jag vann dock inte en enda...så kan det gå!
En jättebra julafton hade vi. Och om någon undrar över snedfördelningen bland bilder på våra barn så är det så att Fredriks stora barn inte får vara med på bild och min son vill inte gärna. Därför syns mest bara Julie och Elvira.

God fortsättning!

3 kommentarer: