måndag 15 december 2014

DENNA KVÄLL

Nu har vi nattat den äldsta och den yngsta här i huset, dvs Julie och morfar (min pappa sover här ibland eftersom han pendlar Stockholm-Skaresta de dagar han jobbar annars). Vi har haft en mysig kväll.
Jullan älskar att leka med morfar. Allra mest att laga låtsasmat som han sen äter med stor inlevelse.
Och åt, det gjorde vår lilla sparv ordentligt till middag. Fredrik hade ju lagat lamm, men eftersom Julie konsekvent vägrar att äta kött i koncentrerad form så hade hon fått köttbullar istället. Men så fick hon smaka en bit lamm och sen var det kört! Hon åt massor av både mitt och morfars lammkött, det var skoj! Vi blir alltid glatt överraskade när hon äter mat.
Såhär fint blev Freddes bröd. Riktigt gott också! Det han inte kan i köksväg, det är inte värt att kunna.

Tidigare ikväll pratade jag med mina stora barn på Lanzarote. De har det bra. Det har regnat lite men idag var det första dagen med riktigt fint väder och varmt. Dock är det lite för kallt i havet för att de ska kunna bada där. Det är fine by me. Då kan jag släppa tanken på drunkningsdöden i Atlanten i alla fall. Trodde jag. Men nu har de tydligen bokat turist-ubåts-tur på torsdag. Och turistbusstur på onsdag. Så nu ska jag ha lite ångest över de grejerna också. Å vad skönt det ska bli när de kommer hem igen! Och samtidigt är jag ju så glad för alla äventyr de får vara med om. Det är en smula splittrat att vara mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar