fredag 12 december 2014

LUSSELELLE

Nu när Julie precis har somnat och hennes tomteklänning (som är arvegods från Elvira och egentligen ett nattlinne) från idag ligger i tvättkorgen inser jag att jag måste vara i minoritet som småbarnsförälder som INTE publicerat nån bild av mitt luciaklädda barn idag (lång mening!).
Men hon var söt, som alltid, det kan jag intyga. På hennes avdelning på förskolan har de inget luciatåg utan luciasamling istället. Där man sjunger med sina barn och sen äter frukost tillsammans. Detta sker 07:15 på morgonen. På en dag som denna, vår enda sovmorgon på mitt fjortondagarsschema. Så vi skippade det. Vi åt mysfrukost hemma i soffan istället och jag lämnade henne klockan 8:45, just när de flesta föräldrar nyss lämnat luciafirandet. Det kändes heeeelt okej.

Och mitt eget firande på MIN förskola gick som en dans. Jag jobbar ju i ett fantastiskt team, så bra vi är! Bästa känslan att få gå hem efter en sån dag, även om man är slut.
Mitt jobb har dessutom julbord ikväll, men jag är hemma och Fredrik fick gå. Vi hade ingen barnvakt, men i ärlighetens namn så hade jag nog inte orkat ändå.

Och nu då? Luciavaka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar