onsdag 17 december 2014

SNÖ!

När jag gick hem från jobbet idag vid ett hade det precis börjat snöa, och det hann faktiskt lägga sig ett ganska bra täcke på marken under eftermiddagen. 
Så det var ju bara att passa på att gå ut och ta en pulkasväng efter middagen. Man vet ju aldrig, imorrn kan det vara barmark och blött igen.
Så mysigt, det blir så tyst och dämpat utomhus, och ett helt annat ljus. Borta är det gråmörka för en stund.
Klart att föredra! Men utsikterna för en vit jul ser mörka ut...
Vi hämtade ut en liten tomteleverans till på Konsum också. Längtar till på fredag när jag ska åka iväg och handla det sista, sen är jag klar! På fredag kommer också barnen hem från Lanzarote. Det blir en bra dag!

För övrigt känns det lite som att man håller andan. Och hoppas på att vi håller oss friska. Jag har inte vabbat sen 3 oktober. Det är världsrekord! Men nu är det kräksjukor och vattkoppor och influensa och allmän feber och förkylning överallt känns det som. Snälla tomten, jag önskar mig en frisk och glad jul för oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar