tisdag 30 december 2014

TACK OCH ADJÖ 2014!

Årets näst sista dag, och vad passar väl bättre då än en liten årskrönika i bilder (tack iPhone-album, du är ett utmärkt backup-minne). 
Ordningen på min krönika kommer vara lite sisådär, men det jag vill förmedla är mest känslan av att det hände många fina och roliga saker under 2014.

Bland det första som hände, typ sådär i januari-februariskiftet var en helt fantastiskt trevlig ute-lördag tillsammans med Mattis, mamma och moster Nettan. Vi hann med SÅ många ställen i Gamla Stan. På bilden dricks det mjöd på Etypes vikingahak. Å så mysigt vi hade!
Framstår ju kanske som värsta partyprinsessan nu, och det är alls inte sant, det råkade bara sammanfalla i tiden. För strax efter förra tillfället var jag på Nalen tillsammans med Mattis, mamma och Janne. Vi såg Eric Church, mycket bra spelning och trevlig kväll!
(Båda ovanstående eventen var för övrigt födelsedagspresenter till Mattias som fyllde 31 den fjärde januari).
Något som gällde under precis hela året var att jag hade helt fantastiskt mysiga barn! En grym trio jag har och jag är så stolt och älskar dom så!
Den här alltså. 99% av mina bilder är på henne.
Can you blame me?
Ser dock hur otroligt mycket hon växt under det här året.
Och apropå att växa. Eller snarare det motsatta. Jag var så himla bra under en period! Tränade och PW:ade som en liten gnu. Och det gav resultat! Men...så bara tappade jag gnistan och motivationen. Jag ser fram emot att hitta dessa igen under 2015. 
Det tråkigaste under året måste varit under våren när Julie slog rekord i sjukdom. Jag vabbade i princip varje vecka. Men till sist fick hon riktigt hjälp av en riktig barnläkare och med astmamediciner och allergimedicin mår hon nu mycket mycket bättre. Det är vi glada för!
Det blev inte många turer till Skaresta under året tyvärr. Omständigheterna var bara sådana. Men här, under den riktigt tidiga våren, hade vi det härligt!
Julie och Nowali, som inte alls är syskon men som ändå delar syskon i Gustav och Elvira, har byggt ordentligt på sin kompisrelation under året (precis som jag och Petra). Vi har alltid trevligt ihop när vi umgås :)
Så nästa spelning! Mamma och jag såg Dolly Parton i Globen. Det var fantastiskt, och jag säger som varje gång jag ser Dolly, att det här var nog sista gången! But she keeps coming back...
Sommar och skolavslutning och vackra barn! Gustav slutade sexan och Elvira trean.
Och med sorg i hjärtat tog vi farväl av världens bästa lärare, Annica. I sex år har hon varit en klippa för mina barn (båda fick ha henne ettan till trean) men nu tog det slut.
Midsommar i Skaresta. Mina tre fina syskon...
och mina tre underbara ungar på samma plats.
Tänk att den midsommarnatten föddes det också ett litet föl på Skaresta. Välkommen Kalle! Den enda födseln i släkten under detta år!
Vi spenderade en sommarvecka på vårt älskade Öland! Ett stort gäng var vi och vi hade det så sjukt bra!
Kanske allra helst de här brudarna. Finkusinerna Julie och Elina som har så kul ihop!
Vi hade en hel del sommarmys på hemmaplan också.
Som till exempel när vi fick låna Elina!
Så blev det 14 augusti och Elvira fyllde 10 år.
Och den 13 september fyllde Julie 2 år.
Och sen, mina vänner! Sen blev det sista helgen i september och då åkte vi till Öland och gifte oss! Vilken underbar och perfekt dag det var! Jag älskar dig Fredrik!
Sen var det Gustavs tur att fylla år, och tonåring dessutom blev han, den 6 november.
Ingen Allhelgonahelg utan spökfest i Färjestaden :) det är tradition.
Och sen hamnade vi i princip här. I julen som nyss kommit och gått. Den känns redan passé och vi är redo för allt det nya 2015 har att erbjuda! 
Och ps. Naturligtvis togs det en väldig massa selfies under året också.
Naturligtvis.
Det var vårt år! Kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar