onsdag 31 december 2014

TACK OCH HEJ -14

Årets sista inlägg! Vi har haft en lugn och skön dag, det är bara jag, Freddan och Julie. Vi saknar Skaresta en smula, alla mina fyra föräldrar firar där, men det är skönt att vara hemma.
Vi var ute och lekte ett par timmar på dagen. Kollade in den nya fina klätterväggen vid skolan och sprang i backen där.
Årets sista selfie klämde jag in där uppe på kullen också.
Fredrik har kämpat med vår middag resten av dagen. Han är ingen kille som bara slänger ihop nåt. Jag önskade klassikern skagentoast till förrätt.
Då bakar han både brödet till och gör egen majonnäs.
Och det är ju naturligtvis SÅ värt det! Fantastiskt gott.
Till varmrätt fick vi en bit av Skaresta ändå i hemskjuten vildsvinsbiff. Här baconlindad på grönsaksbädd. Och hemslagen bea (han gjorde till Marlene och Dennis middag också :) och potatisgratäng till.
Efter middagen har vi jäst i soffan och nattat Julie. Snart är det dags för dessert, after eight-pannacotta. I pyjamas. Det är rätt skönt att fira nyår hemma ändå :)

Gott Nytt År mina vänner! Nu håller vi tummarna för att 2015 levererar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar