tisdag 5 april 2016

URSÄKTA

Ingen bebis inom synhåll. Det är många som undrar nu så det är bäst att göra det klart. Jag förutspår att det kommer ta ca två veckor till. Malin-standard. Allt annat är en glad överraskning.
Vaknade med huvudvärken fortfarande kvar imorse, det kändes inte muntert. Fick ta två alvedon för att orka ta tag i Julie och lämning på förskolan. Hatar att ta tabletter när jag är gravid, men det var liksom tvunget.
Har sen varit trött, ömsom med frossa och ömsom supervarm. Som vid feber, men det är väl bara ett annat symtom på det ljuvliga höggravida tillståndet.
Mådde bättre framåt eftermiddagen, orkade bada med Julie och ägna lite lektid åt henne.
Fick även ett ryck och gjorde iordning skötbordet.
Dagen före 40+0. Det måste vara senhetsrekord för mig som alltid är ute i så god tid. Men så är det kanske när man är inställd på att inget är på gång än. Jag har till exempel inte heller bäddat i sängen eller vagnen, av den anledning att de inte ska hinna bli helt dammiga. Jag bäddar när den här bebisen är ett faktum.

(Ursäkta tråkiga trött-på-att-vara-gravid-inlägg, men det upptar hela min tillvaro just nu. Förhoppningsvis byts dessa ut mot titta-på-min-bebis-inlägg som ni kan tröttna på inom kort istället). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar