tisdag 19 april 2016

TIDEN

Dagarna rullar på och jag känner redan hur fort tiden går. Man kan nästan se med blotta ögat, dag för dag, hur Freja växer. Då vill jag stanna tiden litegrann.
Lyckats fånga några leenden, även om jag vet att de är högst ofrivilliga, men inte desto mindre gulligt! Jag ser inte så gullig ut, trött och sliten ser jag ut, men det må så vara. Det har varit dåligt med nattsömn, hon är fortfarande täppt i näsan, och jag har inte lyckats vila nåt på dagen trots att Freja sover så gott då. Men det gör inget, jag går fortfarande runt på ren lycka.
Idag hade vi fikabesök hela förmiddagen av Mariel och lilla Ines, mamma och barn-kompisar från Julies förskola.
Freja fick en söt liten kanin som Elliot, Julies förskolekompis, valt till henne. 
Min moster Cina kom också förbi på en fika samtidigt.
Och Freja fick mer fina kläder, vilken sommargarderob hon har nu!
Här är lilla familjen ute på en liten kvällstur. Jullan gungar och skrikskrattar i högan sky, Freja snusar och sover i vagnen.
Vi hade för övrigt hembesök från Bvc idag på eftermiddagen. Det gick alldeles utmärkt förstås, även om Lisa glömt att ta med sig både vågen och d-vitamin. Så imorgon får vi gå upp till öppna förskolans mottagning och väga henne själva och hämta d-droppar.
Nu ska vi kolla på Världens bästa burgare och sen ska jag se om jag får sova lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar