onsdag 6 april 2016

PLUS

Idag var det den här dagen. Dagen för den beräknade födseln. Dagen jag skulle ha blivit igångsatt. Men den kom och gick som alla andra dagar. Precis som under mina tre andra graviditeter. Mina barn behöver tydligen lite längre tillagningstid för att bli perfekta.
Här har jag suttit i mitt soffhörn idag och känt på glada bebissparkar men inte minsta tecken på nåt utbrytningsförsök. Jag var iväg till barnmorskan för en snabbkoll på dagen (fick skjuts och pepp av min fina vän, tillika barnmorska, Ann som hejar på mig nu i slutprocessen). Blodtrycket var bra efter en stunds liggande vila och bebisen hade fina hjärtljud så det var inget alarmerande. Tyvärr, kan man tycka. Nu har jag nästa besiktning på måndag och sen ultraljud nästa torsdag då jag är en vecka överburen. Gode tid, hoppas jag slipper ta mig in till Odenplan då utan är färdigförlöst! 

Anyways, nu går vi in på plusdagarna. Hur många tror ni att det blir? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar