tisdag 12 april 2016

ÄTA, SOVA, KÄRLEK

Det är bra ljuvligt i bebisbubblan. Vi är inne på vårt tredje dygn tillsammans, hon är så ny, samtidigt känns hon redan så självklar hos oss. Lilla Freja.
Igår hade hon ett ätardygn, jag ammade i princip hela tiden, under natten i synnerhet. Det är tur att man är så hormonhög så att man klarar sig på minimalt med sömn. Men jag var lite svajig imorse när jag gick upp.
Vid halv nio la jag henne i vagnen för att kunna göra lite frukost.
Och där slocknade hon! Och där gick även startskottet, skulle det visa sig, för sovdygnet, för hon har i stort sett inte varit vaken sen dess.
Vi hade återbesökstid på KS idag och hon sov hela vägen dit, genom hörselkontroll och blodprovstagning. Hon vaknade tillfälligt under läkarundersökningen men somnade sen om och sov hela vägen hem och vidare in under kvällen. Var tredje timme ska man ju väcka dem och ge mat och det gör jag såklart. Mjölken rann till på riktigt idag så skulle jag inte tvinga henne att äta skulle jag explodera.
Sover hos Elvira. Med plåster på den lilla lilla handen. Hon var klart godkänd i alla kontroller idag. Lite gul, men det var ingen fara.
Min triss i tjejer! Tänk att jag har tre stycken! Så himla häftigt <3
Och här är min största och min minsta, femton år emellan. Det är ganska häftigt det också.
Nu ska jag gå och lägga mig. Jag gissar att det betyder att Frejas sovpass snart är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar