fredag 15 april 2016

DÅLIG UPPDATERING

Det är lite svårt att hitta bloggtid just nu. Jag har en bebis i famnen nästan hela tiden och är fullt upptagen med att förälska mig i henne och mindre intresserad av skärmtid. Och den lilla tid jag inte är upptagen av Freja finns det alltid någon annan att ägna uppmärksamhet. Det funkar bra med Julie, hon förstår att jag inte alltid kan hjälpa henne med precis allt på sekunden som hon önskar, men vi vill inte att hon ska känna sig mindre sedd eller åsidosatt.
Syskonkärlek. Du är så fin och så mjuk, säger Julie och klappar och pussar så ömt. 
Hon är helt ljuvlig, den här lilla. Tänk att jag haft sån tur och fått så fina barn.
Måste visa Frejas fina presenter också.
I söndags, på själva födelsedagen, kom Marika, Marlene och Dennis över för att kika på henne och hon fick det här balla setet. Det hade jag spanat på tidigare men inte köpt. Passar hennes SW-tokiga pappa i smaken.
Petra kom över och förmiddagshängde med oss tidigare i veckan och då fick Freja allt det här fina. Overallen var något som jag verkligen behövde, och så fin!
Och kanintofflorna, hur söta?! Mössan tillhör en så himla fin gul kollektion som jag varit och fingrat på...
...och det visste mamma om som kom med de här fina kläderna i paket. Älskar färgen, och ankstjärten! 
Julie fick en kofta i samma serie, supersöt!
Inatt har jag fått sova riktigt bra, först två timmar och efter matning och blöjbyte tre timmar till. Det är mer än jag sovit på en vecka och känns riktigt bra. Tyvärr verkar Freja ha åkt på en förkylning, hon ligger på min axel nu och snorar och rosslar. Det gillar jag inte, det är tillräckligt läskigt det här med spädbarn och andning ändå tycker jag. Hoppas det ger sig.
Ha en bra lördag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar