söndag 24 april 2016

CATCHING UP

Det blir dåligt med bloggande...jag har liksom händerna fulla med barn. Och särskilt nu, Frejas snorande blir verkligen inte bättre. Idag är hon två veckor gammal, vilket betyder att hon varit snorig i tretton dagar. Att vara täppt och ha jobbigt med andningen är ju i princip allt hon vet om och jag tycker så synd om henne. Det är jobbigt att äta och det är ännu svårare att sova. Natten till idag var hennes allra sämsta och vi kom inte till ro ordentligt förrän efter halv sju imorse. Det blir mycket näsdroppar, men jag tycker inte att de hjälper så mycket längre. På tisdag har vi tid på Bvc, får be om nya råd då. Fast jag gissar att det bara är att härda ut, så länge hon inte får feber eller slutar äta.
Igår fick Freja i alla fall åka på sin första utflykt. Jag tyckte att vi behövde en stunds miljöombyte så vi åkte ner till Färjestaden över dagen. Det var mysigt, även om jag gjorde samma sak där som hemma, dvs satt i soffan och ammade.
Och idag fick vi en fikagäst, min kompis Mia kom över för lite bebisgos och catching up. Vi ses alldeles för sällan. Freja fick så fina presenter, jättefina kläder och en hårborste. Tyvärr har jag inte kunnat fota grejerna än eftersom jag haft supermissnöjd bebis i famnen hela eftermiddagen och kvällen. Stort tack Mia! Hoppas vi ses snart igen.

Nu sover i alla fall Freja (på mig förstås) och Fredde nattar Julie. Imorgon börjar Fredrik jobba igen och jag ska göra min första förskolelämning med båda barnen. Det ska bli spännande. Det är även barnvecka med allt vad det innebär; Gustav gör sin sista praovecka, Rebecca fyller 15 på onsdag, Elvira behöver plugghjälp inför prov och lite annat smått och gott. Det blir bra, Fredde och jag är ju outstanding på att dra runt det här familjeföretaget!

Men först ska vi göra söndagkväll och sitta uppe alldeles för länge och kolla på Bron. Pappa har lovordat den serien så många gånger och nu gav vi upp och köpte hem alla säsongerna. Vi är snart klara med den första och den är verkligen SÅ bra! Älskar när man hittar bra serier.

Freja fick sitt första bad i veckan. Hon älskade det (tills det var dags att gå upp).  Och Julie älskade så klart att hjälpa till.
De är bra fina ihop, mina småtjejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar