tisdag 2 juni 2015

GRÖN PLÅT

Ikväll skulle vi varit på date, jag och min man. Fredrik har, via sin militärhistoriska hobby, kommit upp sig rejält i smöret! Eller nåväl, han har åtminstone blivit bundis med en likasinnad som råkar göra en del SVT-produktioner. Av militärhistoriska slag. 
Så ikväll, precis som förra året, var Fredrik bjuden till förhandsvisning av den nya säsongen av denna produktion och även i år skulle jag få följa med. Det var lite skoj förra året, jag är sannerligen inte bortskämd med skumpa och snittar och premiärer och gubbtal, även om dessa nu serveras på Armémuseum. Och, ska jag tillägga (eftersom Fredrik tycker att det är så lagom festligt) det gör inte ont att titta på den här programledaren. Han är easy on the eyes, så att säga.
Men min lilla mamma, som skulle varit barnvakt ikväll, har blivit sjuk och eftersom hon ska åka till Kreta på fredag är det av högsta vikt att hon ligger hemma och kryar på sig. Alltså av större vikt än att jag går på date med min man. För att vara lite starstruck och glo på en annan man.
Fredrik är nog inte heller ledsen för detta, särskilt då han nyss via sms talade om att han och hans bunkervän gått vidare för att dricka öl. Kul för dom!

Men Julie och jag har haft en mysig kväll på egen hand. Vi har badat tillsammans och ätit hennes nya favorätt, plocksallad från Konsum (mammas matlagning...) i soffan framför Shrek.
Och som hon åt! Så härligt att se då hon inte äter så mycket mat hemma alls annars. Hon är helt enkelt inte intresserad.
Efter maten ville hon sova, så vi läste en trave böcker som vi lånat på biblioteket och sen somnade hon direkt, strax efter sju. Det här med att inte sova middag längre gör kvällstiden ganska komprimerad.
Nu ska jag njuta av så kallad egentid. Det är grejer det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar