tisdag 16 juni 2015

TACK MAMMA!

Imorgon är det någon sorts gårdsfest på Julies förskola med tillhörande, föräldrabakad, kakbuffé. Vi är inte helt tappade när det gäller bakning, varken jag eller Fredrik, men i det här fallet kallade jag in förstärkning i form av min mor. Jag ville att Julie skulle få bidra med en fin och rolig tårta och det är mamma proffs på!
Julies avdelning heter Fjärilen så det fick bli en fjärilstårta. Mamma hade gjort en jättefin mall.
Klassisk fyllning, hallonsylt och vaniljkräm.
Sen labbade vi lite med karamellfärg för att få till fina nyanser på grädden.
Och så en massa strössel och ta-daa! Färdigt. De små spröten (sugrör) får jag sätta dit imorgon. 
Grym tårta! Jag är så tacksam för hjälpen och ser fram emot att få leverera den imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar