onsdag 17 juni 2015

PARTY-PARTY

Tillsammans med vår vänfamilj (Petra, Johan, Nowis och Elvira) intog jag och Freddan förskolegården och dagens fest. Vi hittade vårt lilla partyglada barn och fjärilstårtan försvann iväg till någon sorts buffé som inte skulle starta förrän klockan 17. Så länge var vi inte kvar. Det var lite för kallt, lite för röjigt och barnen lite för trötta. Men vi hade en mysig stund ändå i vårt hörn. Petra dukade upp frukt och bär och tjejerna for runt och blåste såpbubblor och lekte.
Glada loppor i sin storasysters knä. Fina Elvira som glatt sprang iväg till Konsum och handlade när vi saknade dricka till Jullan.
Petra, som har proffskamera, tog så fina bilder på Julie. Vi borde verkligen skaffa oss en egen kamera, det är ju viss skillnad!
Efter att vi kommit hem och ätit middag drog jag iväg till Konsum för att assistera mamma i midsommarhandlandet. Och vi handlade...mycket! Vi ska fira nere i Färjestaden i år, tillsammans med mina systrar m familj. Det ska bli trevligt! Något som inte ser så trevligt ut är väderprognosen, men det är väl som vanligt med midsommar! Och den härsommaren i övrigt...
När jag kom hem från Konsum hittade jag de här två, nattade i soffhörnet. Så gulligt!
Den ena vaknade dock efter en stund och har hållt mig sällskap under kvällen, genom tvättstuga och lite annat jox. Men nu är det snart sovdags och ladda för veckans sista arbetsdag innan det är dags för trevligheter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar