söndag 21 juni 2015

MIDSOMMAR-15

Vi har haft en lovely midsommarhelg i Färjestaden. Verkligen helbra på alla sätt och vis, inte ens vädret var det så värst dåligt med. Det är ju inte meningen att man ska sitta ute och äta på midsommar så varför inbilla sig det och stressa upp sig i onödan?
Marlene, Dennis, Ella, Nova och Marika gjorde oss sällskap i alla fall, god mat och dryck, femkamp, skogspromenader, musik, lek och så vidare - allt man kan önska!
Jag visar i bilder.
Min stora vackra tjej <3
Femkamp
Mer femkamp. Man ser inte så smart ut med äggsked i munnen! Briljant femkamp, komponerad av Marlene och Dennis.
Extra bra för att vi vann förstås! Vi är grymma!
Vi gick bäverrundan och Julie skulle prompt hålla sin bästa kompis Dennis i handen hela vägen.
Hittade årets första kantareller. Om några veckor så...
Det här är på natten, när vi satt ute under markisen, drack rom & cola och hade det trevligt. Tills tidernas största bålgeting kom och började terrorisera oss. Marlene och Elvira skrek och sprang runt, jag skulle vara cool och satt still - gissa vem som blev stucken? Jag var glad att jag druckit lite, det gjorde svinont men jag kunde fortsätta spela cool. Fast efter en stund fick jag stickningar i ansiktet och på halsen så jag tog en allergitablett för att sejfa. Men jag överlevde.
På midsommardagen gjorde Fredde pyttipanna like a boss!
Och vi roade oss med att nummermärka sniglar. Billiga nöjen på landet...
Sista bilden, från idag innan vi åkte hem. Vad kan vara bra att ta med sig på skogspromenaden? En skål med riven ost. Såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar