lördag 26 september 2015

SHOP TIL YOU DROP

Halv fem imorse ringde klockan och prick klockan fem åkte vi från Skaresta, Elvira, pappa och jag.
Den första etappen av resan åkte vi i mörker. Mysigt! 
Genom vackert gryningssverige åkte i sydvästlig riktning och cirka 4.5 timme senare var vi framme vid målet.
Det stora varuhuset. Elvira önskade sig en shoppingresa hit av morfar och har varit så duktig på att spara ihop pengar. Och jag är så stolt över hur hon spenderade dem! Hon är så klok den flickan, förstår inte var hon kan ha fått det ifrån. Hon köpte massor av kläder och lite andra bra-å-ha-saker och åkte ändå hem med gott om pengar kvar i plånboken. Jag var lite mindre bra på att vara återhållsam men är supernöjd med alla saker jag köpt. Pappa kittade Julie med en hel del plagg inför hösten i födelsedaspresent i efterskott också, hur bra som helst!
En proppad kundvagn nerpackad i två gigantiska shoppingkassar.
Det här var mitt första besök på Ullared och jag är supernöjd med shoppingen men det var en pärs att klara av den. Så fruktansvärt packat med folk och lätt panikartat när man bara kan följa med strömmen av shoppinglobotomerade kundvagnsfascister. Folk blev verkligen som förbytta där inne, fritt fram att prejas som man behagar med sin vagn. Och mitt hjärta fullkomligt blöder för alla dessa hysteriska småbarn som tvingas med till det här stället. Fruktansvärt, ledsna barn och griniga föräldrar, fy tusan. Det är inte rätt att ta med dem dit.

Nio biltimmar, tillika 80 mil senare var vi tillbaka hemma på Skaresta igen. Lite möra.
God middag och lite frisk luft senare kommer vi nu snart somna gott.
Eld och solnedgång, bra avslutning på den här långa dagen. Tack för allt pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar