torsdag 15 januari 2015

ETT ÄCKLIGT INLÄGG

Igår kväll fick jag en helt grym huvudvärk som höll i sig hela natten. Klev upp imorse och tänkte att, det är ju bara huvudvärk, det här fixar jag. Men när jag drog tröjan över huvudet såg jag bara blixtar och kunde knappt stå på benen. Så det var bara att medge nederlag och stanna hemma. Min kropp fick säkert en chock igår av mitt träningspass, vad är det som händer efter månader av soffhäng?!
Men jag varvade vila med vätska (och en del heavy painkillers) och på eftermiddagen kändes det hanterbart och jag talade om för mina kollegor att jag skulle komma imorgon. "Om inget annat händer," tillade jag dock. Vis av erfarenhet. 
Och gissa vad...
Fredrik hämtade Julie på förskolan och när han stod i hallen och skulle klä på henne började hon kräkas. Det är sju timmar sen och hon har ännu inte slutat. Kan inte minnas när jag varit med om så mycket kräks. Min stackars lilla unge! Hon kräks, och efteråt vill hon dricka vatten, så lägger hon sig och efter en stund kommer allt, plus lite till, upp igen. Hennes gosedjur och alla våra handdukar är nerspydda så Fredrik håller på och nattvättar... Hoppas det går över fort. Och att vi andra inte åker dit.
Hon sover lite mellan vändorna. Vi stannar i soffan inatt, hon och jag.
Det är tråkigt med sjukdom och vab men vi har ju faktiskt haft tidernas längsta friskperiod. Sista gången hon var sjuk och jag vabbade var den 3 oktober. Så jag ska nog inte klaga.
Men imorgon stannar vi hemma. Kanske kolla på Frost, vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar