torsdag 2 mars 2017

HELGKÄNSLA

Så härlig dag! Det har verkligen känts som helg, alla barnen är ju lediga och idag även Fredrik - så mysigt! (Dock ska han jobba i helgen och det är ju inte lika mysigt...)
Vi hade i alla fall en soft morgon och förmiddag och efter lunch tog jag med mig Elvira och Julie och åkte till Andy's Lekland.
På vägen till bussen talade vi om för Julie vart vi skulle och hon blev så glad. Viran var också supertaggad, hon hade aldrig varit där förut.
Det var lite gambling, det är ju sportlov och risken fanns ju att det skulle vara hur mycket folk som helst. Jag har bara varit där en gång förut, det var i somras och då var vi nästan själva där, superskönt, men vi förstod att vi inte skulle ha sån tur idag.
Det var folk där, men inte hysteriskt.
Stället är ju väldigt stort och vi behövde inte trängas nånstans. Tjejerna hade kul, Elvira var min räddande ängel och sprang efter Julie som är helt orädd och bara drar.
Som här; när däcket åkte för långsamt, då hoppade hon av och sprang istället.
Studsmatta, det roligaste hon vet. 
Efter Andy's köpte vi glass och lite fredagsgrejer innan vi åkte hemåt igen.
Vi stannade till i Brommaplan och fulländade Julies dag med ett Happy Meal. Hon har inte varit på McDonalds supermånga gånger i sitt liv och det hägrar ju alltid.
Jag lyckades ta den bästa bilden på henne, precis när hon hittat gurkan. "Det är nåt som smakar illa här," sa hon. Jag tog bort alla spår av gurka och lök, men det var kört, hon kunde inte äta mer av den besudlade burgaren.

Här hemma har vi sen under kvällen ätit god pastamiddag, druckit ett glas vin, sett sista avsnittet av Mandelmanns samt varit lite extra kära i varandra. I couldn't ask for more.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar