torsdag 12 maj 2016

UPPDATERING

Tänk att det ska vara så svårt för någon som "bara är hemma" att få till några blogginlägg. Jag har så svårt att börja skriva för jag tänker att det är ingen idé för jag kommer ändå bara bli avbruten av bebis och inte hinna klart. Hon sover ju en del, den här lilla tjejen, men bara på eller intill mig, och oftast inga jättelånga stunder. Och ibland när hon sover så passar jag också på att göra det. Vi har det lite si och så på nätterna, eller nätterna är helt okej men hon vaknar i gryningen vid fyra-fem och har svårt att somna om. Det är fortfarande den täppta näsan och snoret som stör henne (och mig). Det går upp och ner men blir aldrig helt bra, hon låter verkligen som en liten gris. En väldigt söt gris.
En månad har hon hunnit bli och hon är väldigt snäll och rar. Så länge hon har tuttarna inom räckhåll! Hon tycker väldigt mycket om att äta :) och det är ju bra.
Och alla mina andra barn, de sköter sig de också. I tisdags var jag på Elviras dansuppvisning som de hade som avslutning efter terminen. Det var jättekul att se och hon var så duktig. Imorgon åker hon iväg på sin första skolresa och är lite pirrig inför detta. De ska åka till barnens ö och jag tror att hon kommer ha en toppenresa med sina kompisar. Hoppas att de får bra väder.
Jullan hon är god och glad som vanligt, även om hon vädrar sitt humör då och då. Hon testar lite gränser och vårt tålamod litegrann, en rak följd av att ha blivit storasyster. Jag har haft svårt att komma ifrån och natta henne varannan kväll, så som hon var van innan Freja kom. Men ikväll tog jag nattningen och då är hon så glad och mysig, samtidigt som hon frågar; "Går det bra mamma? Kommer Freja klara sig?" Då får jag lite dåligt samvete, det är en stor förändring för henne det här.
Och så min stora lilla pojke, Gustav som man knappt ser röken av. Han spenderar så mycket tid han bara kan hos sin tjej, helst skulle han sova där varje dag om han fick. Men det får han inte. Så sträng är hans mor. 
Jag är fortfarande lite tagen av spännvidden över mina barn, den yngsta sover vid mitt bröst och den äldsta hos sin flickvän. 
Så, det var en liten barnuppdatering! Och Fredrik mår bra och sköter sig han också om det är någon som undrar. Vi har lite sorg just nu eftersom vi sett klart alla säsongerna av Bron och nu saknar vi Saga Norén. Det lär dröja till den fjärde och sista säsongen kommer.
Vi har nu gett oss på att ge Game of Thrones ett försök. Vi har kommit tre avsnitt in i serien, det är sådär. Lite för knasigt och sagoaktigt för vår smak. Gissar att vi inte kommer orka hela säsongen ut.
Nu ska jag pussa ett par barn godnatt. Tänk att Freja, som avskyr att ligga i vagnen, nu har sovit i den i tre timmar. Något form av rekord! Det är så spännande med nya små människor, man får överraskningar varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar